Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014


Το πρόβλημα του υποσιτισμού στις χώρες του 3ου κόσμο

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από έντονη αντιφατικότητα. Ο χαρακτηρισμός αυτός είναι απόλυτα δικαιολογημένος, αν αναλογιστεί κανείς πώς από τη μία πλευρά η ανάπτυξη του τεχνικού πολιτισμού έχει κορυφωθεί, από την άλλη όμως το είκοσι τοις εκατό του πληθυσμού στις υπό ανάπτυξη χώρες υποφέρει από χρόνιο υποσιτισμό

ΟΡΙΣΜΟΣ

 

Με τον όρο υποσιτισμός δηλώνεται η έλλειψη τροφής και η μειωμένη παροχή' ειδών διατροφής, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να λιμοκτονούν και να αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο του θανάτου από πείνα.

 

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ - ΙΙΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

 

·        20% του πληθυσμού στις υπό ανάπτυξη χώρες υποφέρει από χρόνιο υποσιτισμό.

·        εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι δεν μπορούν να εξασφαλίσουν το ζωτικό ελάχιστο των 2.200 θερμίδων ημερησίως.

·        κάτω από το επίπεδο της έσχατης ένδειας, που ορίζεται στο ένα δολάριο την ημέρα, ζούσαν 1,5 δισεκατομμύριο άνθρωποι το 1999. Το ποσοστό αυτό αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο του συνολικού πληθυσμού της γης.

·         σύμφωνα με στατιστικές το 1998 πέθαναν εκατομμύρια άνθρωποι από υπο­σιτισμό.

·        40.000 παιδιά κάτω των πέντε ετών πεθαίνουν καθημερινά, κυρίως στις χώρες του τρίτου κόσμου από έλλειψη τροφής και φαρμάκων.

·        Η υπανάπτυξη ως επακόλουθο της αποικιοκρατίας έστρεψε  την οικονομία των αποίκων σε τομείς που εξυπηρετούσαν την παραγωγή πρώτων υλών για τη βιομηχανία της μητρόπολης ή προς εξειδικευμένες καλλιέργειες για εξαγωγή στις πλούσιες χώρες και όχι προς εξυπηρέτηση των αναγκών των λαών

·        Μείωση αξίας νομισμάτων φτωχών χωρών= τιμές αγαθών στα ύψη= απρόσιτα στο μέσο άνθρωπο ακόμη και τα βασικά είδη διατροφής

·        Αύξηση χρεών υπανάπτυκτων χωρών, οικονομική εξαθλίωση

·        Τα ανεπτυγμένα κράτη κρατούν σε χαμηλό επίπεδο ανάπτυξης της τριτοκοσμικές χώρες

v  φτηνό εργατικό προσωπικό,

v  μείωση κόστους παραγωγής προϊόντων

·         Νεοαποικιοκρατία με τη μορφή οικονομικής βοήθειας= αντάλλαγμα οικονομικές διευκολύνσεις και πολιτικές παραχωρήσεις, υποχείρια

·        Έλλειψη παιδείας και αμέθεια=διαιωνίζει προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες= τροχοπέδη στην ανάληψη πωτοβουλιών για πρόοδο και εξέλιξη =φαύλος κύκλος υπανάπτυξης

·        Ανυπαρξία οικογενειακού προγραμματισμού= πληθυσμιακή έκρηξη, εντείνεται η παιδική θνησιμότητα

·        Απουσία δημοκρατικών θεσμών, αδυναμία και ολιγωρία κυβερνήσεων, έλλειψη ενδεδειγμένου νομοθετικού πλαισίου, που θα συντελέσει στην οικονομική ανάπτυξη

·        Η ηθική κρίση και η κατολίσθηση των αξιών στέρησε από το σύγχρονο άνθρωπο την ηθική ευαισθησία. Οι δυνατές χώρες αδιαφορούν για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής των αδύναμων και προβαίνουν δίχως ηθικούς ενδοιασμούς στην οικονομική τους εκμετάλλευση

·        Απανθρωποποίηση σύγχρονου ανθρώπου, υποβάθμιση ανθρώπινης αξίας=οι χώρες του τρίτου κόσμου πεδίο ανταγωνισμού των δυνατών

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

·        Οι κάτοικοι των υποανάπτυκτων χωρών καταδικάζονται σε χρόνιο υποσιτισμό και σε γενικότερη οικονομική εξαθλίωση

·        Εργάζονται προ επιβίωση σε άθλιες συνθήκες λαμβάνοντας πενιχρά ημερομίσθια

·        Η ένδεια και ο υποσιτισμός εξαχρειώνει ηθικά τους ανθρώπους με απόρροια την εμπορευματοποίηση του σώματος, της ζωής τους, των παιδιών τους

·        Οι πολεμικές συγκρούσεις συμπληρώνουν την εξαχρείωση των ηθών και σηματοδοτούν των εκβαρβαρισμό των κατοίκων

·        Διαιώνιση ανισοτήτων  και διάκριση των χωρών σε ανεπτυγμένες και υπανάπτυκτες καθιστά την πολιτισμική ανέλιξη και το μέλλον της ανθρωπότητας ανασφαλές

          ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

·        Αξιοποίηση επιτευγμάτων τεχνολογίας για την αύξηση της παραγωγής και την επίλυση του προβλήματος του υποσιτισμού

·        Μέριμνα κυβερνήσεων αναπτυγμένου κόσμου για οικονομική βοήθεια και οργάνωση της παιδείας

·        Δραστηριοποίηση της Παγκόσμιας Τράπεζας και του ΔΝΤ και διακρατική συνεργασία για την υπέρβαση της οικονομικής ανισότητας

·        Ενεργοποίηση Διεθνών οργανισμών για την αποστολή τροφίμων, ειδών ένδυσης, για την οργάνωση ιατρικής βοήθειας=ανθρωπιστική βοήθεια

·        Τα ΜΜΕ οφείλουν να ευαισθητοποιήσουν την Κοινή Γνώμη

·        Καθοριστική κρίνεται η στάση της πνευματικής ηγεσίας

·        Συνειδητοποίηση του προβλήματος από κάθε πολίτη και ανάληψη ευθυνών, συμμετοχή σε ανθρωπιστικές οργανώσεις ή ΜΚΟ που στοχεύουν στην παροχή βοήθειας στον Τρίτο Κόσμο

·        Ασύμβατη η έννοια της προόδου με τους θανάτους και τον υποσιτισμό. Όπως είπε και ο Ντοστογιέφσκι:  Η ζωή και η ιστορία της ανθρωπότητας δε θα δικαιωθούν ποτέ όσο είναι δυνατόν σ΄αυτό τον κόσμο να πεθαίνει κι ένα μονάχα παιδί.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γιώργος Σεφέρης,Ομιλία στη Στοκχόλμη,σελ.234-236

 

Διάγραμμα

 

Μέρη
Παράγραφοι
Πλαγιότιτλοι
Ευρύτερες νοηματικές ενότητες
Πρόλογος
1.Τούτη…εαυτό μου
Ευχαριστίες και
συγγνώμη
του ποιητή
Προίμιο ευχαριστίας
Κύριο μέρος
2.Ανήκω…εξευρήσου-σιν
Κύρια γνωρίσματα της ελληνικής παράδοσης
Η ελληνική παράδοση
3.Συλλογίζομαι…εμπιστοσύνης
Διαχρονικότητα δικαιοσύνης και ελληνι-
Κής ποίησης
4.Παρατήρησαν…καρδιάς του
Αξία της ποίησης και δικαίωση της Σουηδικής ακαδημίας
Αξία της ποίησης
Επίλογος
5.Σ'αυτό…Οιδίποδα
Προτροπή με αλληγορικό τρόπο της ανάγκης του ανθρωπισμού
Η αξία του ανθρώπου

 

Περίληψη

 

Ο Σεφέρης αρχίζει την ομιλία του εκφράζοντας τις ευχαριστίες του για τη βράβευσή του και την αναγνώριση αναπόφευκτα της αξίας της ελληνικής γλώσσας.Κάνει λόγο για τη μικρή Ελλάδα με την τεράστια παράδοση και δίνει τα βασικά γνωρίσματα αυτής της παράδοσης.Συγκεκριμένα τονίζει τη διαχρονικότητα της ελληνικής γλώσσας και την αγάπη του έλληνα για ανθρωπιά και δικαιοσύνη και δίνει παραδείγματα από την αρχαία και νέα ελληνική γραμματεία.Πρεσβεύει ότι η αγάπη της ποίησης είναι διαχρονικό γνώρισμα της παράδοσής μας και εκφράζει την πίστη του στο λυτρωτικό ρόλο που έχει να διαδραματίσει στη σύγχρονη κατακερματισμένη και αποπροσανατολισμένη εποχή.Θεωρεί απαράλλακτη τη συμπεριφορά του ανθρώπου στο διάβα των αιώνων και εμμένει στον ανθρωπιστικό ρόλο της ποίησης.Εκφράζει τις ευχαριστίες του στη Σουηδική Ακαδημία για τη δίκαιη επιλογή της και καταλήγει αναφερόμενος στο μύθο του Οιδίποδα,για να προβάλλει τον ανθρωπιστικό λόγο λυτρωτικό θεματοφύλακα της ανθρώπινης αξίας,τιμωρό των σύγχρονων τεράτων.

 

Συλλογιστική πορεία

 

1.Η ελληνική παράδοση είναι ανθρωποκεντρική, καθώς στηρίζεται στη δικαιοσύνη και το μέτρο
2.Η ποίηση είναι ανθρωπιστική μς ρίζες στην ανθρώπινη ψυχή
3.Η ακαδημία βραβεύει την ελληνική ποίηση
ΑΡΑ:Βραβεύει τον ανθρωπισμό κι έτσι τον προβάλλει ως τρόπο ζωής και δράσης

 

=Επαγωγικός συλλογισμός

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η θέση της γυναικας στη σύγχρονη κοινωνια
Γενικά

1.Οι κοινωνικοικονομικές εξελίξεις δίνουν και το υπόβαθρο μεταβολών που σημειώνονται στη θέση της γυναίκας.

2.Ζήτηση γυναικείας εργασίας στο δευτερογενή και τριτογενή τομέα τα τελευταία εκατόν πενήντα χρόνια ανάλογα με τους ρυθμούς και το είδος οικονομικής ανάπτυξης:απόρροια:

-εισδοχή της στην εκπαίδευση

-οικονομική της χειραφέτηση

3.Με την εργασία η γυναίκα συνειδητοποιεί πως έχει δικαιώματα και δυνατότητες.Διεκδικεί ψήφο,καλύτερους όρους εργασίας,δυνατότητα συμμετοχής στην πολιτική ζωή.

4.Σεξουαλική απελευθέρωση:έδωσε μεγαλύτερη ελευθερία σε θέματα ηθικής,βρισκόμαστε στο στάδιο υπέρβασης των σεξουαλικών σχέσεων ανισότητας

5.Η τεχνολογική μαζική παραγωγή και η πληροφορική έχουν την ανάγκη και της γυναίκας,γι αυτό το πρόβλημα της γυναικείας χειραφέτησης συνδέεται άμεσα με την τεχνολογία και τα οικονομικά συστήματα.

6.Η εκπαίδευση παίζει το ρόλο της παρέχοντας ίσες ευκαιρίες για ειδικευμένες σπουδές στους νέους και των δυο φύλων

7.Νέες προοδευτικές ιδέες αλλάζουν την άποψη σε ζητήματα ατομικής και κοινωνικής ηθικής,στις συναισθηματικές,ερωτικές σχέσεις,στην ελεύθερη έκφραση και συμπεριφορά της γυναίκας,στη θέση της στη λειτουργία των θεσμών της κοινωνίας,όπως πολιτική,δίκαιο,εκπαίδευση,οικονομία,

οικογένεια κλπ.

8.Ο καταμερισμός της εργασίας και ο κοινωνικός εξαναγκασμός στη βάση της βιολογικής δύναμης επέδρασαν σημαντικά στην ανισότητα των φύλων.

9.Η ταξική κοινωνία είναι ανδροκρατική και σε αυτό συνέβαλαν το Κράτος,η πατριαρχική οικογένεια,η εκκλησία.

10.Θεοποιήθηκε η μητρότητα,αλλά υποβιβάστηκε η δυνατότητά της στους τομείς της κοινωνικοπολιτικής δρααστηριότητας.

11.Στο σημερινό κόσμο η θέση της αποκαθίσταται.Ο χάρτης των Ηνωμένων Εθνών και τα εθνικά συντάγματα κατοχυρώνουν νομικά την ισότητα.

12.Η θέση της από την αρχαιότητα ως και τα μέσα του 20ου αι.τουλάχιστον υπήρξε σαφώς υποδεέστερη,παρά τις λαμπρές εξαιρέσεις είτε περιοχών είτε πνευματικών ανθρώπων που είχαν αντίθετη άποψη(πχ.Σπάρτη,Μυτιλήνη στην Αρχαια Ελλάδα,απόψεις Πλάτωνα,απόψεις Ντιντερό και Βολταίρου στα χρόνια του Διαφωτισμού για γυναικείο εξανθρωπισμό κλπ.)

13.Δυστυχώς στον Τρίτο κόσμο και σήμερα η θέση της δεν έχει βελτιωθεί.Δεν υπολογίζεται ως ολοκληρωμένη προσωπικότητα με δικαιώματα και υποχρεώσεις,δεν υπάρχει σεβασμός του έργου της,ενώ εκλείπει η νομική προστασία και σημειώνεται κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων της.

14.Ο χριστιανισμός διακήρυξε την ισότητα των φύλων ενώπιον του θεού.Οι ηθικοί κανόνες είναι ίδιοι:η παρθενία είναι αρετή,η μοιχεία αμάρτημα.Όμως η εκκλησία και οι πατέρες της το Μεσαίωνα υποβάιμισαν τη θέση της…

15.Φεμινισμός<femina=γυναίκα)=πρόκειται για φιλοσοφική και κοινωνιολογική θεωρία που παραδέχεται την ισότητα των δυο φύλων σε οικονομικό,κοινωνικό,πολιτικό επίπεδο,για λόγους ηθικής τάξης και κοινωνικής προόδου.Φεμινισμός είναι και το κίνημα για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.Άρχισε στην Ευρώπη από τότε που πραγματοποιήθηκε η βιομηχανική επανάσταση και ολοκληρώθηκε μετά το 1869,όταν παραχωρήθηκαν περιορισμένα πολιτικά δικαιώματα,δικαιώματα ψήφου δηλαδή για τοπικά και δημόσια ζητήματα,στις Αγγλίδες.Από τότε άρχισε και ο αγώνας για την πλήρη γυναικεία χειραφέτηση.

16.Οι πρώτες γυναίκες που αγωνίστηκαν ονομάστηκαν σουφραζέτες,από το suffrage που σημαίνει ψήφος,δικαίωμα ψήφου.Υποστήριζαν την παροχή ψήφου,την απελευθέρωση της γυναίκας από τις κοινωνικές συνθήκες που καταπίεζαν και περιόριζαν το γυναικείο φύλο.Κατέβαιναν με επαναστατικά συνθήματα στα πεζοδρόμια,έκαναν απεργία πείνας,αντιδρούσαν στην πολιτεία.Η πρώτη σουφραζέτα ΜΑρία Ολυμπία Γκούζ θανατώθηκε από το Ροβεσπιέρο.Στην Ελλάδα αυτή που θεωρείται η πρώτη ελληνίδα φεμινίστρια είναι η Καλλιρόη Παρέν που οργάνωσε στα 1879 την <ένωση των Ελληνίδων>και στα 1911 το <Λύκειο Ελληνίδων>.Από το 1888 δε η <εφημερίδα των κυριών>καλούσε τις γυναίκες να αγωνιστούν και να στρέψουν το ενδιαφέρον τους στα κοινά.Στα 1920 ιδρύεται ο <Σύνδεσμος για τα δικαιώματα της Γυναίκας>,το 1928 η Ελληνίδα ψηφίζει για πρώτη φορά στις δημοτικές εκλογές.Από το αριστερό γυναικείο κίνημα,που θα προσπαθήσει να συγκροτηθεί στα 1934 και να συμμετέχει στον αντιφασιστικό αγώνα και το οποίο θα προσαρτηθεί στο αστικό φεμινιστικό κίνημα γυναικών,πέρασαν σπουδαίες γυναίκες όπως η Διδώ Σωτηρίου,Χρύσα χατζηβασιλείου,Μαρία Σβώλου,Ηλέκτρα Αποστόλου.Το 1952 αποκτά επίσημα πολιτικά δικαιώματα σε βουλευτικές εκλογές.Επίσημα πάντως μόλις το 1975 το Ελληνικό Σύνταγμα κατοχυρώνει επίσημα την ισότητα Ελλήνων και Ελληνίδων,αναθεωρείται έτσι το οικογενειακό Δίκαιο και αποκαθίσταται η θέση της γυναίκας

17.Όταν λέμε ισότητα των φύλων εννοούμε την αναγνώριση από την πολιτεία ίσων δικαιωμάτων και κατοχύρωση ισοδύναμων ευκαιριών και δυνατοτήτων και στα δυο φύλα.Βέβαια ο πιο σωστός όρος είναι <ισοτιμία>,διότι κάθε φύλο έχει την ιδιαιτερότητά του.

18.Κατακτήσεις συνταγματικά κατοχυρωμένες

α.Κατάργηση του αναχρονιστικού θεσμού της προίκας.

β.Ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.

γ.Ισότητα στον επαγγελματικό τομέα: ίση αμοιβή για συγκεκριμένη εργασία.

δ.Με την αναθεώρηση του οικογενειακού δικαίου, η ευθύνη για την ανατροφή των παιδιών είναι κοινή.

Επιπλέον

19.Διακρίνεται στον πολιτικό στίβο ακόμη και στις πιο υψηλές θέσεις.

20.Ασκεί, χωρίς περιορισμό λόγω μυϊκής δύναμης, πολλά -θεωρούμενα άλλοτε αντρικά- επαγγέλματα (συμβολή τεχνολογίας, μηχανοποίηση της εργασίας).

21.Σε πολλές αναπτυγμένες, πολιτιστικά προηγμένες κοινωνίες η αντροκρατική νοοτροπία έχει αμβλυνθεί σε σημαντικό βαθμό.

22.ξεχωρίζει στον επιστημονικό και καλλιτεχνικό τομέα,διακρίνεται στο χώρο του αθλητισμού

23.είναι φορέας πολλών κοινωνικών ρόλων,πχ.μητέρα- εργαζόμενη

24.προβλήματα που αντιμετωπτζει ακόμη και σήμερα

Α.Οι παραδοσιακοί ρόλοι άντρα και γυναίκας στο πλαίσιο της οικογένειας, αναφορικά με την κατανομή ευθυνών και εργασιών, ελάχιστα έχουν διαφοροποιηθεί.

Β.Επειδή η γυναίκα έχει ενταχθεί στις παραγωγικές και οικονομικές δραστηριότητες όμοια με τον άντρα, οι υποχρεώσεις της πολλαπλασιάζο νται σε βάρος του ελεύθερου χρόνου,των κοινωνικών δραστηριοτήτων της.

Γ.Ασκεί πολύμορφους ρόλους (σύζυγος, μητέρα, νοικοκυρά, εργαζόμενη) συχνά αλληλοσυγκρουόμενους που την καταπονούν σωματικά και πνευματικά.

Δ.Στον εργασιακό - επαγγελματικό χώρο:

-εξακολουθούν να υφίστανται διάφορες προκαταλήψεις που δυσχεραίνουν την επαγγελματική της ανέλιξη

-υπάρχουν αρκετά εμπόδια στην ανάληψη υψηλών διοικητικών θέσεων

-είναι πιο υψηλά τα ποσοστά ανεργίας στο Φύλο της.

Ε.Εξαιτίας παρωχημένων, αντροκρατικών αντιλήΨεων και κυρίως των πολλαπλών υποχρεώσεων της:

-αδυνατεί μερικές φορές να παρακολουθήσει πιο προχωρημένες σπουδές

-είναι ελάχιστη η συμμετοχή της στο κοινοβούλιο, στα κοινωνικά κινήματα κ.α.

ΣΤ.Τα ΜΜΕ και κυρίως η διαφήμιση υποβαθμίζουν το ρόλο της και εξευτελίζουν την προσωπικότητά της, αφού την παρουσιάζουν:

-ως το κατεξοχήν καταναλωτικό ον,ματαιόδοξη, φιλάρεσκη, άβουλη.

-Τα περιοδικά μόδας εκμεταλλεύονται το γυναικείο σώμα στο όνομα της υποτιθέμενης απελευθέρωσης.

-Το καπιταλιστικό σύστημα άλλωστε θέλει τη γυναίκα ωραιοποιημένο και ελκυστικό θύμα στην ανδρική σεξουαλικότητα.Πρόκειται για ταπεινωτικό εμπόριο σάρκας.

-Η γυναικεία προσωπικότητα εμπλέκεται στην καταναλωτική νοοτροπία.Πρότυπο επιδιωκτέο είναι η απελευθέρωση μέσω της κατανάλωσης,που τη μετατρέπει σε νευρωτικό πλάσμα.

-Τα διεθνή κέντρα μόδας κατασκευάζουν γυναικεία πρότυπα και τα διοχετεύουν για κατανάλωση.

Ζ.Κάποιες διαφημίσεις φτάνουν στο άλλο άκξρο,δηλαδή παρουσιάζουν τη γυναίκα να συνδυάζει τέλεια πολλούς ρόλους(άψογη εμφάνιση,ιδανική σύζυγος,τέλεια επαγγελματίας,εξαιρετική μαγείρισσα,πολύ καλή νοικοκυρά,ιδιαίτερη προσωπικότητα κλπ.,ώστε δημιουργούνται ψευδαισθήσεις και ανασφάλειες στις δέκτριες.

25.προτάσεις για υλοποίηση της ισοτιμίας στην καθημερινή ζωή

-Συνειδητοποίηση της αξίας της ουσιαστικής ισοτιμίας για την αρμονική συνύπαρξη των δύο φύλων στο πλαίσιο της οικογένειας.

-συνειδητοποίηση ότι η διαφορά φύλου δεν αποτελεί οντολογικό διαχωρισμό.Η αξία του ανθρώπου δεν υπολογίζεται με βάση το φύλο,τη βιολογική διαφορά,αλλά με την αρτιότητα της πνευματικής κατάστασης και της ηθικής συμπεριφοράς.

-επιβεβλημένος σεβασμός και αυτοσεβασμός και προσωπική αξιοπρέπεια.Υπερκέραση των <συνδρόμων>και αναχρονιστικών αντιλήψεων,αναθεώρηση των αξιών του παλαιότερου τρόπου ζωής.

-Ενεργητική, διεκδικητική στάση των γυναικών σ' όλα τα επίπεδα.

-Συμμετοχή σε συλλογικές δραστηριότητες,σε κινήματα κοινωνικής απελευθέρωσής της,στην πολιτική ζωή,στα κέντρα λήψης των αποφάσεων.

-Οικογένεια: ορθή διαπαιδαγώγηση των νέων χωρίς αναπαραγωγή αντροκρατικών αντιλήψεων.

-Παιδεία: παροχή αγωγής που θα απαλλάσσει τις συνειδήσεις από προκαταλήψεις και στερεότυπα όσον αφορά τα δύο ψύλα.

-πολιτεία:ευρύτερος εκσυγχρονισμός οικογενειακού και εργατικού δικαίου,προστασία μητρότητας, αναγνώριση οικιακής απασχόλησης.

-διάλογος:με αμοιβαίο σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου,με αναγνώριση της διαφορετικότητας, ιδιαιτερότητας του φύλου.

-κοινή προσπάθεια για αλλαγή νοοτροπίας και αποβολή ανταγωνιστικών τάσεων που καθιστά αντιφατικές τις σχέσεις των δυο φύλων σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: