Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2019

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΧΟΥΛΙΓΚΑΝΙΣΜΟΣ-ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΒΙΒΛΙΟ-ΣΧΟΛΕΙΟ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.      Πόσο σημαντική κρίνετε την αξία του αθλητισμού και του αθλητικού ιδεώδους στη ζωή μας         ; να λάβετε υπόψη σας τους ιστότοπους:
2.      Να μελετήσετε το συνοδευτικό κριτήριο «Για μια φανέλα αδειανή» και να απαντήσετε στα ερωτήματά του
3.      Θεωρείτε ότι ο πρωταθλητισμός συντελεί στην ενίσχυση ή υπονόμευση του αθλητικού ιδεώδους και γιατί; Να λάβετε υπόψη σας τους ιστότοπους
4.      Μεταβείτε στην ιστοσελίδα
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C130/601/3949,17594/ και διαβάστε το κείμενο με τίτλο: Η νέα βιομηχανία με τους χρυσούς εργάτες και να το παρουσιάσετε το περιεχόμενό του συνοπτικά στους συμμαθητές σας(130-150  λέξεις). Να απαντήσετε στις ερωτήσεις 1,4,5,6
5.      Να διαβάσετε το άρθρο-κριτήριο του Δημήτρη Δημητράτου για το ποδόσφαιρο και να απαντήσετε στα ερωτήματά του. Γιατί το φαινόμενο συναρπάζει τα πλήθη περισσότερο από τα άλλα αθλήματα; Να λάβετε υπόψη σας και το παράλληλο κείμενο: Το ποδόσφαιρο ως φαινόμενο
6.      Θεωρείτε σημαντικούς τους Ολυμπιακούς αγώνες και γιατί; Ποια προβλήματα ανακύπτουν και ποιες οι προϋποθέσεις αναβάθμισής τους; Να λάβετε υπόψη σας τους ιστότοπους:
και τα συνοδευτικά κείμενα: Η διεθνοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων της Χριστίνας Κουλούρηκαι Ο λαβωμένος Ολυμπισμός
7.      Μεταβείτε στην ιστοσελίδα
Να επισημάνετε τις αιτίες των φαινομένων βίας που λαμβάνουν χώρα στους αθλητικούς αγώνες, ιδίως στους ποδοσφαιρικούς, τις επιπτώσεις και τους πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου. Να λάβετε υπόψη σας τους ιστότοπους:
8.      Να μελετήσετε το συνοδευτικό κείμενο του Βασίλη Φίλια: Χουλιγκανισμός και να απαντήσετε στα ερωτήματά του. Μεταβείτε στην ιστοσελίδα http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C130/601/3949,17594/και διαβάστε το κείμενο του Ουμπέρτο Έκο: Οι αντάρτες των γηπέδων και να απαντήσετε στην πρώτη ερώτηση. Με ποιους τρόπους και με ποια μέσα πειθούς αναπτύσσεται η 4η παράγραφος;
9.      Υποθέστε ότι είστε πρωταθλητής σε ένα άθλημα. Μπορείτε να σκεφτείτε τον εαυτό σας πρωταθλητή ή όχι και γιατί; Να λάβετε υπόψη σας τις ιστοσελίδες
10.  Αθλητισμός ή πρωταθλητισμός από μικρή ηλικία; Να λάβετε υπόψη σας τις ιστοσελίδες
11.  Να επισημάνετε τα σύγχρονα φαινόμενα εκφυλισμού του αθλητισμού και να διερευνήσετε τις αιτίες τους.
12.  Φαντάζεστε τους αρχαίους Ολυμπιακούς αγώνες ως κάτι ιδεατό, όπου οι νέοι επιδίδονται στην ευγενή άμιλλα,  ή κι εκεί εκδηλώθηκε  με διάφορους τρόπους όχι μόνο η ευγένεια, το ήθος, αλλά και η απληστία, η δωροδοκία ο φθόνος και η απάτη; Μεταβείτε στην ιστοσελίδα http://www.vlioras.gr/Philologia/Composition/Athlitismos.htm
και διαβάστε το άρθρο του Κάτσικα: Πίσω από το…δάφνινο στεφάνι. Επιχειρήστε να παρουσιάσετε συνοπτικά στους συμμαθητές σας το περιεχόμενο του κειμένου. Με ποια μέθοδο αναπτύσσεται το παραπάνω κείμενο και γιατί;
13.  Ποιες πιστεύετε ότι μπορεί να είναι οι προϋποθέσεις ουσιαστικής καλλιέργειας του αθλητικού ιδεώδους. Να λάβετε υπόψη σας τις ιστοσελίδες:
14.  Μεταβείτε στην ιστοσελίδα http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C130/601/3949,17594/και μελετήστε το κείμενο: Αθλητισμός και παιδεία του Μανόλη Ανδρόνικου και απαντήστε στο ερώτημα αν οι θεμελιακές αρχές στις οποίες καλλιεργήθηκε το αθλητικό πνεύμα στην αρχαία Ελλάδα μπορούν και σήμερα να αποτελέσουν βάση για την καλλιέργεια του σύγχρονου αθλητικού ιδεώδους. Να τεκμηριώσετε τις απόψεις σας
15.  Υποθέστε ότι τα μέσα ενημέρωσης παρουσίασαν μια έρευνα στην οποία οι μαθητές των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης είχαν ελεύθερη πρόσβαση στο ασύρματο δίκτυο του σχολείου μέσω των κινητών τους τηλεφώνου κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Θεωρείτε σωστό οι μαθητές να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο στο σχολικό χώρο μέσω ασύρματης υποδομής ή όχι και γιατί; Να λάβετε υπόψη σας τις ιστοσελίδες: http://filologikesidees.blogspot.gr/2013/03/normal-0-false-false-false-el-x-none-x_3.html
16.  Θεωρείτε πρόοδο το γεγονός ότι οι έφηβοι ζουν μια παράλληλη ζωή στο διαδίκτυο; Βλ. την ιστοσελίδα
17.  «Οι φίλοι του Facebook»
Μια μαθήτρια, η Ιωάννα, είναι πολύ δημοφιλής στο Facebook- έχει περισσότερους από 1200 φίλους στη λίστα της. Πρόσφατα σας έχει προσθέσει και εσάς, αν και ελάχιστα σας γνωρίζει. Όμως, μπορείτε να δείτε ελεύθερα όλες τις φωτογραφίες που διαθέτει, καθώς και προσωπικά της στοιχεία (κινητό τηλέφωνο, email, διεύθυνση στο Skype/MSN Messenger, διεύθυνση οικίας).
Να συζητήσετε στο φόρουμ τις απόψεις σας σχετικά με το πόσο δημοφιλής είναι η Άννα σύμφωνα με το Facebook. Το ότι κάποιος έχει εκατοντάδες φίλους στου Facebook είναι απόδειξη του πόσο σημαντικός είναι; Θα θέλατε να είχατε εκατοντάδες φίλους στο Facebook; Δίνετε ελεύθερη πρόσβαση στις πληροφορίες σας ή βάζετε περιορισμούς; Να λάβετε υπόψη σας την ιστοσελίδα http://www.youthlife.gr/el/%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82/%CF%88%CF%85%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%B1/50-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%86%CE%B7%CE%B2%CE%B5%CE%AF%CE%B1
18.  Ποιες προϋποθέσεις υγιούς λειτουργίας του διαδικτύου θα επισημαίνατε και γιατί; Να λάβετε υπόψη σας τις ιστοσελίδες:
19.  Διαβάστε το διασκευασμένο κείμενο του ΠάσχουΜανδραβέλη για το διαδίκτυο(Πανελλήνιες εξετάσεις 2011) και υποθέστε ότι είστε ομιλητής σε ημερίδα που οργανώνει το σχολείο σου με θέμα τη χρήση του διαδικτύου.  Να αναπτύξετε τις απόψεις σας σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρει το διαδίκτυο στη διάδοση της γνώσης, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί αυτό να αξιοποιηθεί δημιουργικά στο πλαίσιο του σχολείου.
Να λάβετε υπόψη σας την ιστοσελίδα
20.  Μεταβείτε στην ιστοσελίδα http://www.onlineclass.gr/books/Thematikoi_Kykloi.pdf
και διαβάστε τη συνέντευξη του ΡότζερΠένροουζ στο Θανάση Λάλα: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές: Κίνδυνος ή νέες δυνατότητες για τον άνθρωπο; Ποιος είναι, κατά την άποψη του Πένροουζ, ο μεγαλύτερος κίνδυνος από όσους υπάρχουν και απορρέουν από τις εξελίξεις της σύγχρονης επιστήμης; Συμφωνείτε με τη διαπίστωσή του; Επίσης, ποιοι είναι οι φόβοι του Πένροουζ για το μέλλον της τεχνολογικής εξέλιξης; Μπορείτε να προσθέσετε και τους προσωπικούς σας φόβους αναφορικά με το θέμα αυτό;
21.  Διαβάστε το κείμενο του HowardRheingolg για το διαδίκτυο: Η πάλη για την εξουσία και επισημάνετε τα βασικά επιχειρήματα του συγγραφέα σχετικά με το διαδίκτυο και τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει στον άνθρωπο. Στη συνέχεια υποστηρίξετε την άποψη ότι το διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει μέσο πολιτικής δράσης και επομένως απαιτούνται δράσεις εξοβελισμού των αρνητικών προοπτικών. Να λάβετε υπόψη σας την ιστοσελίδα
22.  Να μελετήσετε το κείμενο του Γιάννη Μητσάκου: Οι διάβολοι δεν βρίσκονται στο Δίκτυο, αλλά μέσα μας και να το παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας. Πώς αντιλαμβάνεται ο Δερτούζος τη σχέση πληροφορικής και παιδείας; Πιστεύετε ότι οι Υπολογιστές μπορούν να αντικαταστήσουν τη διδασκαλία ή όχι και γιατί; Να λάβετε υπόψη σας την ιστοσελίδα
Μεταβείτε, επίσης,  στην ιστοσελίδα
και μελετήστε το κείμενο Ηλεκτρονικοί υπολογιστές: Κίνδυνος ή νέες δυνατότητες για τον άνθρωπο; Ποια είναι η διαφορά της ανθρώπινης από την ηλεκτρονική σκέψη;
23.  Να διαβάσετε το κείμενο του Ουμπέρτο Έκο: Διαβάζοντας ζούμε περισσότερο και να παρουσιάσετε το περιεχόμενό του συνοπτικά στους συμμαθητές σας. Στη συνέχεια να αξιολογήσετε σε ποιο βαθμό το σχολείο φέρνει τους νέους σε επαφή με το βιβλίο και να προτείνετε τρόπους για την επίτευξη καλύτερου αποτελέσματος.
Μεταβείτε και στην  ιστοσελίδα

24.  Blogs και βιβλίο: πώς δομείται αυτή η νέα σχέση. Γιατί είναι αναγκαία η σύγχρονη τεχνολογία στο σχολείο; Διαβάστε τα κείμενα των Ν. Δήμου και Θ. Δ. Παπαγγελή και επισημάνετε τις θέσεις τους πάνω στο ζήτημα

Δεν υπάρχουν σχόλια: